To miejsce można wykorzystać na własne propozycje skrótów na stronie

Dnia 29 października 2018 roku uczniowie naszej  klasy 5b przygotowali jako zadanie domowe z języka polskiego  makiety podwodnego królestwa Posejdona. Do wykonania niecodziennych prac zainspirowała nas pani Barbara Kubik- nauczyciel wspomagający naszą, integracyjną klasę.
       Nasze zaangażowanie przerosło oczekiwania nauczycielek, a nawet nas samych. Nie mogliśmy wprost wyjść  z podziwu, w jak różnorodny sposób każdy z nas ukazał swoją wizję.

 Uczniowie zastosowali różne techniki oraz materiały. Niektórzy wykorzystali przedmioty codziennego użytku, takie jak plastikowe kubki, kartony po butach, szklany słój lub produkty spożywcze typu mąka, ziarna kukurydzy, słodycze. Przydała się krepa, folia, papiery, łańcuchy choinkowe, akwariowe sztuczne roślinki itp. Część z nas wykonała zadanie  w postaci rysunków na kartce w technice 3D. Inni z kolei przedstawili je na tekturze urozmaicając  różnymi elementami ozdobnymi. Niejednokrotnie posejdonowe królestwo  rozświetlały sznury lampek, a muszelki i nadmorski piasek wspaniale spełniały swoją rolę ozdób podwodnego świata. Wśród nas byli uczniowie, którzy wzbogacili swoje prezentacje o rozbudzenie zmysłów i wyobraźni np. poprzez rozpylenie morskiego odświeżacza powietrza, poczęstunek ziarenkami soli, morskich owoców (tu: winogron) , albo odtwarzanie dźwięku morskich fal. Zebrała się nawet grupka osób, która postanowiła przedstawić mini scenkę dramową i zaśpiewać  przy akompaniamencie gitary piosenkę o Posejdonie .   

Pani Katarzyna Sygit nie ukrywała ogromnego zachwytu podczas prezentacji naszych zadań. Wynikiem tej fascynacji było nagrodzenie wszystkich autorów prac ocenami celującymi. Zajęcia poświęcone tematyce Posejdona spodobały się każdemu z nas.

                                                       Laura Nikipierowicz i Wiktoria Gruse

                                                                                 uczennice klasy 5 b

20181029_080741
20181029_080741

Back to top